Jest to bardzo często wybierana opcja zarobku przez osoby młode, studentów, czy też przez osoby, które szukają na szybko pracy i zarobków. Do takiej pracy nie potrzebne jest nam specjalne wykształcenie, ani wcześniejsze doświadczenie w branży. Tak naprawdę potrzebujemy tylko kilku cech, które ułatwią nam wykonywanie obowiązków. Kto nadaje się do pracy w call center? Jak dostać się do pracy? Przekonajmy się!
Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/jak-dostac-sie-do-call-center/
Jaki jest idealny kandydat na to stanowisko – jak dostać się do pracy?
Jeśli chcesz pracować w call center, to przede wszystkim ubierz się w dużą ilość cierpliwości w końcu musisz znieść wszystko. Nie wolno ci się rozłączyć, nie wolno ci powiedzieć czegoś niemiłego czy urazić rozmówcę. Zawsze może być tak, że Twój szef w tej chwili słucha Twojej rozmowy i każdy zły ruch z Twojej strony może okazać się dla Ciebie marny w skutkach.
Bardzo ważna w takiej pracy jest elastyczność. Na początku pracy dostaniemy od pracodawcy skrypty, którymi będziemy mogli się cały czas posługiwać. Jednak klient nie dostał od nikogo takiej rozpiski i czasami nie będzie wiedział o co zapytać. W takich sytuacjach ważne jest opanowanie i ogromne pokłady cierpliwości. Ważna jest także odporność na stres. Zdecydowanie jest to praca stresująca. W żadnej sytuacji i pod żadnym pozorem nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę.
Jaki są wymagania do pracy w call center?
Ogłoszeń dotyczących pracy jako konsultant w call center na portalach typu OLX czy pracuj.pl jest całą masa. Jedyny krok, który musimy podjąć to napisanie CV, oraz podesłanie go do firm szukających pracownika na to stanowisko. Na pewno znajdzie się ktoś, kto w końcu się do Ciebie odezwie. Warto zwracać uwagę na wymogi, które stawiają pracodawcy, przed swoimi przyszłymi pracownikami. Oto, co wymagane jest przed pracodawców z ogłoszeń wobec przyszłych konsultantów:
- Wykształcenie min. średnie (warunek konieczny)
- Znajomość obsługi komputera
- Dyspozycyjność do pracy w dniach:
- wtorek-sobota w godz. 11-19
- środa-niedziela w godz.11-19 (w przypadku niedzieli handlowej)
- Łatwość nawiązywania kontaktów
- Dobra organizacja czasu pracy, samodzielność oraz konsekwencje w dążeniu do osiąganych celów
- Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne
- Nastawienie na realizację celu
- Mile widziane doświadczenie w sprzedaży produktów finansowych, kredytowych będzie dodatkowym atutem,
- minimum roczne doświadczenie w aktywnym pozyskiwaniu i obsłudze klienta,
- bardzo dobra znajomość produktów bankowych i lokalnej konkurencji,
- umiejętność budowania długofalowych relacji,
- wysoko rozwinięte zdolności sprzedażowe,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- mile widziane wykształcenie wyższe lub w trakcie studiów (preferowane kierunki związane z finansami i ekonomią).”
Zobacz też: http://www.pozaistyl.pl/jak-wyglada-praca-w-call-center/