Wygląd świadczy o człowieku. Dlatego jeśli zaczynasz nową pracę lub wydaje Ci się, że najlepsze ubrania do noszenia w biurze to spodnie i koszula, zapoznaj się z naszym artykułem.
1. Czy można nosić sukienki pracując w biurze?
Oczywiście, jest to najbardziej wskazane dla kobiet w różnym wieku. Wygląd świadczy o człowieku, o jego charakterze, sposobie życia. Może nam ułatwić lub utrudnić stosunki z partnerami handlowymi, klientami. Ważne jest, aby zawsze ubierać się schludnie i czysto, w wyprasowane ubrania. Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne, zdarza się, że nie ma już możliwości go odmienić. Najmodniejsze fasony sukienek do pracy można zobaczyć na www.modbis.pl/pol_m_Suknie-i-sukienki-damskie_Sukienki-do-pracy-154.html gdzie jest duży wybór tego typu kreacji, zgodnych z zasadami dress code . A czym jest wspomniany dress code i czy warto go w ogóle znać? Jest to zestaw reguł, który charakteryzuje każdą firmę, czasami jest odgórnie narzucony – sposób ubioru, dzięki, któremu dopasujemy się do wizji firmy oraz tworzących ją pracowników. Cechuje się elegancją, umiarem, powściągliwością i elegancją.
2. Jakie sukienki wybierać do pracy w biurze?
Zasady ubioru najlepiej omówić wcześniej z przełożonym, aby dowiedzieć się o wymaganiach firmy. Najpopularniejsze wytyczne to długość sukienki, która powinna sięgać do kolan, z minimalnymi odchyleniami. Górna część sukienki najlepiej gdyby była zabudowana lub z minimalnym dekoltem, można pokusić się o małe wycięcie łódeczkowe.
Istotne jest zakrywanie ramion, w niektórych przypadkach wymagane są rękawy o długości ¾ . Jeżeli ubrałaś sukienkę na ramiączkach, jej długość powinna sięgać troszkę za kolana, na ważne spotkania biznesowe koniecznie załóż żakiet lub marynarkę
Temat należy potraktować poważanie, ponieważ pracując w wielokulturowej firmie, możemy narazić się na liczne nieprzyjemności, a nawet zostać zwolnione z pracy.
3. Fason sukienek wybierany do pracy w biurze?
W zależności od figury i upodobań wybieraj sukienki: trapezowe, koszulowe, kopertowe lub ołówkowe.
Pamiętaj, że najważniejsze jest to, aby w wybranej sukience czuć się swobodnie i komfortowo. Zbyt dopasowane ubrania podkreślają mankamenty sylwetki, a klient zauważy, że tego dnia zachowuje się Pani inaczej. Wybierz fasony maskujące jak trapezowy lub kopertowy. Jeśli nie uda Ci się kupić sukienki z małym dekoltem, załóż pod spod top lub koszulę.
4. Kolor sukienek w biurze
Jeżeli firma przestrzega formalnego stylu, koniecznie wybieraj sukienki granatowe lub szare. Styl business casual zakłada rozszerzenie kolorystyki o brąz, beż oraz inne spokojne kolory. Zaś smart casual, pozwala na korzystanie z rozszerzonej palety barw.
5. Długość sukienki w pracy
Styl formal business wymaga, aby sukienka sięgała za kolano, żadnych rozcięć.
W stylu casual business wymagana jest długość do kolana, bez rozcięć, a w smart casual możemy pozwolić sobie na więcej, jednak proponowałabym pozostać przy długości do kolan, aby nikogo nie urazić.