Interesowaliście się może kiedyś, co to są koszty uzyskania przychodu? W prostym tłumaczeniu są to koszta, jakie musi ponieść podatnik, jeżeli chce otrzymać swój przychód z poszczególnych źródeł, ale będących tylko działalnością gospodarczą. Nie są to wydatki o charakterze osobistym. Dokładną, urzędową definicję znaleźć można w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych – znajdziemy tam ustalenie, że kosztami uzyskania przychodu są wydatki poniesione po to, by osiągnąć przychody albo zachować lub zabezpieczyć swoje źródło dochodu. Do tych kosztów nie należą wydatki niestanowiące kosztów uzyskania dochodu, czyli między innymi wydatki na reprezentację, odsetki z tytułu nieterminowej spłaty zobowiązań podatkowych i budżetowych, wydatki na spłatę pożyczek czy kredytów albo wydatki na ubezpieczenie AC samochodu osobowego.
Podstawę zapisu kosztów uzyskania przychodów w księgach przychodów i rozchodów stanowią dowody księgowe takie jak faktury VAT, rachunki i dokumenty celne oraz takie, które zawierają informacje takie jak określenie stron uczestniczących w transakcji, datę wystawienia dowodu czy też przedmiot operacji gospodarczej, jego wartość oraz ilość, a także koniecznie podpisy osób uprawnionych. Dokumentacja musi być sporządzona czytelnie, w sposób pełny i zrozumiały, oraz w języku polskim. Najpopularniejsze koszty uzyskania przychodów to np. towary handlowe, pięczęcie firmowe, domeny internetowe, wyposażenie siedziby firmy, rachunki za media, czynsz, opłaty bankowe czy też samochody.