W naszym kraju buduje się coraz więcej dróg szybkiego ruchu i autostrad. Może tempo nie jest powalające ale jednak coś się w tym kierunku robi. Najwięcej problemów jest podobno ze spełnieniem wszystkich postanowień unijnych odnośnie programu Natura 2000. Wśród wielu punktów jest ten, który wspomina ekrany akustyczne, jako bariera pochłaniająca decybele.Na pewno każdy kierowca i nie tylko widział ekran akustyczny przy drodze. Najczęściej dotyczy to ekspresówek, dróg szybkiego ruchu. Ekrany dźwiękowe muszą być w miejscach, które jest silnie narażone na nadmierny hałas. To nie tylko chodzi o ludzi, którzy mieszkają blisko szosy. Tutaj w grę wchodzą także zwierzęta. Czasami są to skupiska osad zwierzęcych, czasami miejsca związane z wylęganiem, które również należy chronić przed nadmiernym hałasem. Ekrany dźwiękowe mają na celu zatamowanie, pochłanianie nadmiernej liczby decybeli. Tego typu konstrukcje można podzielić na dwa rodzaje. Jedne pochłaniają dźwięk, a drugie odbijają go. Jest również podział pod względem możliwości blokowania dźwięku. Ekrany dźwiękowe w brew pozorom są bardzo skomplikowanymi konstrukcjami, które są wykonane z bardzo drogich i wartościowych materiałów.